2024. októberében 11 fős delegáció képviselte Magyarországot a Kínában (Lyshui) a „The Door” elnevezésű kötéltechnikai mentőversenyen. A versenyen összesen 19 csapat indult. Európából még Németország képviseltette magát.
A verseny egy jó hangulatú szakmai rendezvény volt, helyezések kihírdetése nélkül.
A magyar csapatot erősítette cégünktől:
- Kovács Gergő csapatvezetőként
- Kardos András
- Kovács-Csoma Vince
Október ️4.

Egyéni feladat: Átjutni a lelátó tetőszerkezete alatt
A csapatnak együtt kellett dolgoznia. Sérült mentése itt nem volt része a feladatnak, alap kötélmanővereket tartalmazott ez a kihívás. Hasonló versenyeken így győződnek meg róla, hogy a versenyzők kötéltechnikai tudása megfelelő a versenyen való részvételhez. A csapat a lelátó első oldalánál helyezkedett el a rajtnál. Dobózsinór segítségével kellett a felmászáshoz szükséges köteleket telepíteni a rácsostartóra. Pontosan meg volt határozva, hogy a tető melyik részét kell célozni a dobásnál. Ezt követően minden csapattagnak fel kellett másznia, a tető alatti acélszerkezeten végig kellett függőkantáraznia, a lelátó mögött, kötélpár telepítése után, le kellett ereszkedni. Mindeközben egy vödör vizet is át kellett juttatni a versenyzőkkel együtt. Amiből, ha a víz felénél több kiömlött, akkor nulla pontot kapott a csapat az egész feladatra.
Október ️5.

1️. Feladat: Qingyuan viadukt
Feladat: A bajba jutott személy a hídpályán helyezkedett el. A mentőcsapat a völgy aljából indult. Egy kötélpár volt beszerelve a 90 méter magas hídra, ezen lehetett megközelíteni a sérültet. Egy csapattag, a felszerelések és a hordágy feljuttatásához kaptak a résztvevők egy elektromos csörlőt. Ez nagy segítség volt, mert így csak három főnek kellet felmásznia a 90m hosszú kötélpáron. A feladat akkor ért véget, amikor a sérült eresztése véget ért és a völgy aljába juttatta őt a csapat.

2. Feladat: Völgy a viadukt mellett
Feladat: A sérült csapdába esett a völgy aljában. Vízszintes kötélpályát kellett építeni, arról leereszkedni, hordágy segítségével feljuttatni a sérültet a völgyből és a völgy jobb oldalára kihúzni a kötélpályán. A legnagyobb kihívást a kötelek átjuttatása okozta a csapatoknak. A völgy mérete hatalmas volt. A vízszintes kötélpálya hossza 195 méter volt és a köteleket a völgy felső részén körbe vonszolva lehetett a túloldalra átjuttatni. A függőleges emelés körülbelül 50méter volt. A feladat akkor ért véget, amikor a sérült a biztonságos zónába került.

3️. Feladat: Lótusz tó
Feladat: A sebesült csapdába esett a tó túlpartján. Át kellett jutni hozzá és visszahozni erre az oldalra. A megközelítéshez egy gumicsónakot használhattak a csapatok, de csak egy alkalommal. Feszített kötélpálya segítségével oldották meg a csapatok a feladatot. A kikötési pontok elhelyezkedése miatt nagy előrelátásra volt szükség, hogy a hordágy és a kísérő áthúzása közben ne érjenek a tó vizéhez.

4️. feladat: Songyang titkos földje
Feladat: Megsérült turistát kellett megkeresni az erdőbe egy vaktérkép és egy tájoló segítségével. A feladat nehézsége az volt, hogy a sérült a csapattal együtt indult el és a helyzetét csak egy fán lévő címke határozta meg. Így nagyon nehéz volt megtalálni a célhelyet.
Kötéltechnika tekintetében nem okozott nagy kihívást. Az elsősegély nyújtás volt a feladat elbírálásának fő szempontja. A sérült ellátásán és a hordágy cipelésén volt a legnagyobb hangsúly.
Mindenképp meg kell jegyezzem, hogy a feladat helyszíne festői volt. Egy kicsi kínai faluból indult a feladat és a környező erdőben zajlott. Nagy kihívás volt a feladatra koncentrálni, ebben a mesebeli környezetben
Október ️6.

1️. Feladat: Szakadékba csúszott autóból, sérült kimentése
A feladat rendkívül összetett volt. Nagyon nehéz terepen lehetett megközelíteni a sziklákra zuhant jármű feletti részt, ahonnan a mentést meg tudták kezdeni a csapatok. A rendkívül rossz terepviszonyok miatt nagy odafigyelést igényelt a kötéltechnikai rendszerek telepítése. A szervezők magasra tették a mércét, nem csak a kötéltechnikai mentéssel kellett foglalkozni, hanem a műszaki mentéssel is. Az autót rögzíteni kellett, akkumulátor lekötését el kellett végezni. Ezek után lehetet a jármű oldalsó ablakait betörni és hidraulikus vágó segítségével felfeszíteni az ajtókat. A feladat akkor ért véget amikor a sérült a talajszintre ért.

2️. Feladat: Épületből sérültek kijuttatása
Három ember rekedt egy épület 8. emeletén tűz miatt. A mentőcsapat még fel tudott jutni a 9. emeletre, de vissza már csak kötélen mehetett. A különlegessége a feladatnak a nagyon részletes egészségügyi ellátás volt. Tovább bonyolította a feladat megvalósítását, hogy a 9. emeleten semmilyen kikötési pont nem volt. A csapattagoknak egy emelettel lejjebb kellett jutni és onnan átvezetni a köteleket az épületen. Feszített kötélpálya kiépítése után sorban le kellett ereszteni a sérülteket az épület elé. Akkor ért véget a feladat, amikor minden sérült leért a talajszintre.

3️. Feladat: Sérült zuhant le egy épület mögé
A feladat két részből állt. Az alacsonyabb épület tetejére fel kellett juttatni a sérültet. Amikor ez megvalósult, át kellet szállítani a szemben lévő épület erkélyszintjére. Nagyban gyorsította a csapatok munkáját, hogy biztosítottak elektromos csörlőt a feladathoz és semmilyen megkötés nem volt a használatát illetően. Bárhány alkalommal lehetett használni és bármilyen feladatra, amit a használati utasítása lehetővé tett.

4. feladat: Ishizuki híd
A hídon kötéltechnikával dolgozó munkavállaló a híd alatt reked egy kötélpáron lógva. A dolgozót a híd alatt át kellett juttatni a másik oldalra és a hídpályára emelni. A rendszerek könnyebb kezelhetőségének az érdekében érdemes volt a hordágyat és a kísérőt egészen a víz színég leereszteni és ott átjuttatni a másik oldalra. Ennél a feladatnál nem kellett nagy magasságokkal megküzdeni, de így is különleges volt a folyó közelsége miatt.

5️. feladat: felhők és teraszok
Valaki legurult a domboldalon. A mentőcsapat feladata a sérült feljuttatása a dombtetőre. A domboldal nagymértékű tagoltsága nehezítette a csapatok munkáját. A kommunikáció és a kötélvédelem kapta a legnagyobb hangsúlyt. A terepviszonyok rendkívül rosszak voltak. A hordágy kisérőkre sok feladat hárult. Néhány csapat olyan hordágyat használt, aminek kerekei voltak, a domboldalon felhúzást ez nagyban könnyítette, nem a kisérőknek kellett cipelni a hordágyat.